Pages

Saturday, January 5, 2013

Piala Pertama Kelantan The Red Warriors 2013



“TUNGGU sahaja perlawanan malam esok (malam ini).” Demikian reaksi ringkas yang cukup bermakna oleh pengendali Kelantan, Bojan Hodak menjelang aksi Sumbangsih menentang Angkatan Tentera Malaysia (ATM) bagi merebut Piala Sultan Ahmad Shah di Stadium Shah Alam malam ini.


Biarpun sedar harapan menggunung peminat fanatik The Red Warriors dalam memburu trofi sulung itu musim ini, Bojan tetap optimis anak-anak buahnya mampu pulang dengan kemenangan yang cukup bergaya.

Cuma pada masa sama, Bojan tetap menuntut anak-anak buahnya supaya mengelak daripada dibuai sikap terlalu yakin sehingga mengundang padah.

Keupayaan sebenar pasukannya yang kehilangan beberapa pemain utama musim ini seperti Norshahrul Idlan Talaha, S. Chanturu dan Mohammad Ghaddar, jelas beliau, juga bakal teruji sepenuhnya malam ini.

“Kami kehilangan sekurang-kurangnya enam pemain utama musim ini, jadi sudah tentu perlawanan malam esok (malam ini) cukup mencabar.

“Kehebatan ATM juga tidak boleh dipertikaikan memandangkan mereka berjaya ke final Piala Malaysia.

“Jadi, saya harap dapat membantu Kelantan melakar sejarah kerana belum ada mana-mana pasukan trebel berjaya menjulang trofi keempat sebelum ini,” katanya pada sidang akhbar di Wisma FAM, Kelana Jaya semalam.

Bojan memberitahu, beliau percaya rakan sejawatannya, B. Sathianathan juga ‘pening kepala’ memikirkan formula terbaik bagi menghadapi aksi malam ini kerana turut kehilangan beberapa pemain utama seperti Azmi Muslim dan pasangan kembar, Aidil Zafuan dan Zaquan Adha Abdul Razak.

“Saya harap, pemain saya dapat memberikan yang terbaik sebagai penyuntik semangat sebelum aksi sulung menentang PKNS (9 Januari),” tambah Bojan.

Pada masa sama, Bojan turut mempertahankan kredibiliti penyerang import baharu, Keita Mandjou biarpun penyerang kelahiran Guinea itu belum cergas sepenuhnya selepas tidak beraksi selama enam bulan sebelum ini.

“Lihat sahaja Marlon (Alex James), semasa dia menyertai ATM musim lalu, ramai yang meragui kemampuannya atas faktor usia.

“Sebaliknya, Marlon berjaya membuktikan sentuhannya masih berbisa, jadi saya percaya Keita juga mampu melakukannya,” katanya optimis.

Pertemuan kedua-dua pasukan ibarat aksi final Piala Malaysia musim lalu yang menyaksikan Kelantan muncul juara selepas meraih kemenangan 3-2 pada aksi di Stadium Shah Alam.

Perlawanan Sumbangsih merupakan aksi pembuka tirai musim baharu Liga Malaysia (Liga M).
Sumber dari Kosmo! - Ujian sebenar Kelantan bemula.

No comments:

Post a Comment