Pages

Monday, December 30, 2013

Jom Guling-Guling di Dataran Merdeka

Jom guling-guling di Dataran Merdeka  pada malam 31 disember 2013 bersama-sama kita sambut 2014 tahun sengsara rakyat. Sambutan ambang tahun baru dengan cara yang lebih positif, bagi kerajaan celik mata sedikit siapa yang lebih berkuasa rakyat atau kerajaan.

gambar sumber : fb/abi.nur.161
“Apa sahaja cara kita buat untuk menyedarkan kerajaan tentang kesusahan hidup rakyat, Islam tidak menghalangnya."

“Boleh dibuat, hendak berhimpun ke.. hendak berdoa ke.. atau naik sepanduk pun boleh. Negara demokrasi Islam membenarkan rakyat tegur kerajaan,” kata Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

gambar sumber: Gerakan Turun Kos Sara Hidup (TURUN)
Himpunan "TURUN" yang berkisarkan harga barangan atau perkhidmatan naik. Jika ada pihak masih lagi menyebut hal himpunan "guling kerajaan", anda masih gagal merasai keperitan rakyat marhaen dan tidak sesuai menjadi pemimpin.

Bila mana menteri bodoh berkuasa
Apabila mahasiswa bersuara, ilmu yang mereka pelajari pun boleh jadi troll. Rukaini Kamarudin mahasiswa UIA mengatakan ilmu fizik yang beliau belajar masa sekolah hingga ke Universiti, turun (linear motion) tidak sama dengan guling (circular motion) dan beliau yakin guru-gurunya mengajar benda yang betul.

Turun tidak sama dengan Guling
Semoga tetap pendirian hingga PRU 14 yer bang
Bila masa kerajaan BN memahami rakyat?
JIka anda rasa teraniaya dengan tindakan kerajaan Malaysia yang membenarkan kos sara hidup rakyat meningkat, inilah masanya kita sebagai rakyat menunjukkan rasa tidak puas hati kepada kerajaan.

Sebagai protes kepada kerajaan ayuh bangkit rakyat Malaysia kita TURUN ke Dataran Merdeka pada malam 31 disember 2013 ini. Sambutan 2014 Tahun Sengsara Rakyat. Jangan biarkan kita terus sengsara di bumi sendiri.

Jom kita guling-guling bersama-sama, guling bukan bermakna kita guling kerajaan tapi guling-guling di dataran tunjuk tanda bantahan terhadap kos hidup yang meningkat.

Petikan puisi Prof. Madya Dato' MAZA

No comments:

Post a Comment