Pages

Friday, February 22, 2013

Kuliah Jumaat Tok Guru 8 Feb 2013



Rakaman kuliah jumaat yang juga kuliah rutin mingguan oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz (Tok Guru), Menteri Besar Kelantan pada 8 Februari 2013. Tok Guru masih gagah dan bertenaga menyampaikan dakwah di negeri Serambi Mekah, Kelantan Darul Naim, penyampain kuliah Tok Guru sangat ditunggu-tunggu dan sentiasa mendapat sambutan dari rakyat Kelantan yang dahagakan ilmu-ilmu agama.

Ketokohan Tok Guru mendapat pengiktirafan dari seluruh pemimpin negara-negara Islam di peringkat antarabangsa. Tok Guru juga merupakan tokoh Ulama' terawal yang menceburkan diri dalam politik moden, dan berjaya memimpin kerajaan walaupun hanya di peringkat negeri.

Kejayaan Tok Guru memimpin negeri dengan menerapkan sistem perundangan Islam dan dasar-dasar berkebajikan menjadi ikutan terutama dari kepimpinan kerajaan pusat.

Amat malang bagi segelintir umat Kelantan hari ini apabila mudah terpengaruh dengan dakyah-dakyah dari sekelompok umat yang tidak suka dengan kepimpinan Tok Guru mencanang Tok Guru sebagai pemimpin ajaran sesat.

Bawa mengucap dan bertaubatlah sesiapa yang membawa dakyah sekalian. Tanpa mengikut Ulama' yang ada hari ini maka sesatlah kita dikemudian hari. Pilihan di hati anda sama ada ingin mengikuti jalan ke Syurga atau Neraka.

No comments:

Post a Comment